Run from the ordinary

June 25, 2011 § Leave a comment

Jangan baca sebab tiada maklumat bermanfaat.

Tak ramai orang yang berani untuk berbeza dengan orang lain. Haha.Sebenarnya aku bukan nak tulis motivasi untuk menjadi yang lain dari orang lain. Just itu mungkin sifat aku. Entah kenapa aku tak suka benda yang sama dengan orang.

Dua tiga hari lepas memang agak tension.Walaupun exam dah lama habis entah kenapa lately fikiran aku mudah sangat terganggu.Hati mudah terasa.Rasa menyampah. Bila baca timeline twitter menyampah. Bukak facebook lagi menyampah baca status orang.

Aku ingat lagi dulu aku rasa aku la yang paling rajin update status facebook.Fikir-fikir balik  orang lain pun mesti menyampah dengan aku.Haha.Tapi zaman tuh dah lama berlalu.Bila aku tengok budak-budak yang rajin update status aku senyum sorang-sorang.Sekarang facebook yang ada just nak cukupkan syarat saja.Aku ingat lepas aku deactivate dulu aku buat twitter.

Ramai yang cakap macam-macam . Itu ini. Even rakan-rakan terdekat pun. Sebenarnya aku just cuba nak ubah attitude aku. Malas nak tulis kat facebook. Sebab aku rasa macam poser pulak kalau asyik bagi tahu apa yang kita selalu buat di facebook. Bila melancong post gambar-gambar tunjuk kat orang. Then update aku kat sini. Aku kat situ. Having fun bla bla. Entah aku jadi tak selesa jadi orang yang macam tu.Sebab tu aku deactivate . Tapi sebenarnya ada sebab lain lagi masa tu.

Then aku bukak akaun twitter . Dan start menulis kat twitter. Apa yang aku buat hari tu sume aku tulis. Dari aku celik mata sampai aku tarik selimut dan berdengkur.Bebas. Boleh tulis time tengah marah , tak puas hati , geram.Tak ada siapa yang akan baca.

But then ramai pula yang buat akaun twitter. Even kawan-kawan yang sebelum nih cakap macam-macam pun buat akaun twitter. Then follow aku. Geram juga aku kadang-kadang.Bukan nak cakap aku nih hot stuff atau apa-apa. Just then situasi nya sama macam di facebook. Keselesaan aku hilang. Dan sekarang aku dah malas nak update twitter. Sebab tu aku selalu tulis kat blog nih plak.Haha.

Aku masih dalam masa nak tenangkan fikiran dan move along.

Hari ini aku rasa better sikit.Boleh nak ikhlaskan senyum.Walaupun kadang-kadang muka masih tension sikit-sikit. Mungkin sebab hari nih aku join berjalan dengan Nasir , Ebi , Khairul dan beberapa kakak dari Moscow. Dah lama rasanya tak jalan-jalan tengok city.Aku nih jenis payah sikit nak ajak berjalan.Ajak berlari atau jogging senang.Haha.Entah mungkin sebab dah selesa dengan rutin. Habis kelas duduk rumah. Then buat homework then tidur. Kalau cuti pergi gym.

Sekarang kelas dah habis exam dah habis bolehlah kut lari dari rutin dan ordinary life.Haha. Tidur pukul 6 pagi bangun pukul 2 petang.

Aku sedar something waktu cuti-cuti nih. Masa tengah sibuk kelas dulu. Aku asyik berimpian bila cuti nak baca buku-buku ilmiah.Belajar something new. Dan isi masa dengan perkara-perkara yang baik.Tapi aku rasa masa sibuk kelas dulu aku lagi banyak membaca dari waktu cuti. Walaupun sibuk still ada masa untuk something berfaedah.Bila dah cuti malas. Semua impian tuh hilang.

Aku rasa patut reschedule . Ini tak boleh jadi.

By the way maafkan aku kalau ada sapa-sapa terasa atas apa yang aku tulis nih. Sebab tu aku pesan awal-awal jangan baca. Takut ada yang terasa , terguris , terluka dan sebagainya.

Terima kasih juga kepada rakan-rakan yang memasak untuk saya semalam.Dan tinggalkan semuanya untuk saya habiskan.Setakat hari ini saya baru berjaya menghabiskan 3/4 dari satu periuk bihun , separuh sayur goreng dan ayam goreng. Satu periuk nasi putih dan semangkuk sup daging belum berusik lagi. Inshaallah akan cuba sedaya mungkin menghabiskannya.

Lets make the best out of this holiday. Jangan tension-tension . Jangan masam-masam. Senyum sokmo.

Dah pukul tujuh pagi still tak boleh tidur.Penyakit apa nih.

Leave a Reply

What’s this?

You are currently reading Run from the ordinary at What happen in my life.

meta

